Jak pozyskać zaufanych partnerów biznesowych i wartościowych klientów dla firmy? Ta myśl towarzyszyła dr. Ivanowi Misnerowi, gdy w 1985 roku zakładał w Stanach Zjednoczonych BNI - organizację rekomendacji biznesowych, opierającą swą działalność na efektywnym networkingu. W ciągu 33-letniej działalności, BNI osiągnęło status największej na świecie organizacji rekomendacji biznesowych, zrzeszając do listopada 2019 roku 267 212 członków w 70+ krajach.
BNI w Polsce rozpoczęło działalność 21 lutego 2006 roku. Organizacja do listopada 2019 roku zrzesza 2700+ przedsiębiorców w 82+ grupach. Największe grupy zrzeszają pond 60 przedsiębiorców. Średnia wielkość grupy BNI to 35 firm. Grupy BNI Polska działają m.in. w Warszawie, Krakowie, Katowicach,Wrocławiu, Bydgoszczy, Toruniu, Rzeszowie, Łodzi, Włocławku, Białymstoku, Trójmieście, Tychach, Lublinie, Gliwicach oraz Bielsko-Białej. Naszym celem jest zrzeszanie 10 000 aktywnych przedsiębiorców, którzy będą co roku generować 1 000 000 000 dodatkowego biznesu z rekomendacji BNI dla swoich firm.
BNI zrzesza przedsiębiorców w lokalnych, stałych grupach, których kluczowym elementem jest zasada braku konkurencji. Oznacza to, że w każdej z grup może działać tylko jeden reprezentant danej branży. Podczas cotygodniowych spotkań biznesowych wymieniają się doświadczeniem, wiedzą i przekazują sobie rekomendacje. Istotą rekomendacji jest udzielanie sobie wzajemnego wsparcia poprzez polecanie rzetelnych partnerów biznesowych lub dostawców usług. W BNI ważne są dpowiedzialność i bezpieczeństwo transakcji, dlatego też udzielający rekomendacji czuwa nad przebiegiem współpracy.
W 2019 roku Członkowie BNI wręczyli sobie rekomendacje warte 469 mln złotych netto.