Jak wynika z raportów Polskiej Organizacji Franczyzodawców, liczba firm rozwijających się poprzez model franczyzowy z roku na rok wzrasta. Polska Organizacja Franczyzodawców podaje, że polski rynek franczyzowy wzrósł w ciągu ostatnich 13 lat z 50 do ponad 900 firm. BNI, poprzez model franczyzowy rozwija się już w ponad 70 krajach. Sprawdź, dlaczego BNI to dobry sposób na udany biznes.
Z tego artykułu dowiesz się:
1.Czym jest franczyza BNI.
2.Dlaczego franczyza BNI jest popularnym modelem franczyzowym.
3.Jakie są korzyści z franczyzy BNI.
Stabilny biznes pod sprawdzoną marką
BNI to organizacja biznesowa dla przedsiębiorców, która została założona w 1985 roku w USA, w Polsce natomiast rozpoczęła działalność w 2006 roku. Celem, jaki przyświecał jej założycielowi, była pomoc przedsiębiorcom w nawiązywaniu kontaktów biznesowych, budowaniu relacji i zdobywaniu zleceń w sprzyjającym środowisku, pozbawionym konkurencji i walki o klienta.
BNI, obecnie największa na świecie organizacja rekomendacji biznesowych, zrzesza ponad 227 tysięcy członków na wszystkich kontynentach. Od momentu jej powstania członkowie BNI przekazali sobie miliony rekomendacji na sumę kilku bilionów dolarów. W Polsce organizacja zrzesza prawie 2000 przedsiębiorców w ponad 50 grupach. Grupy BNI działają w kilkunastu największych miastach Polski, takich jak: Warszawa, Kraków, Katowice, Bydgoszcz, Rzeszów, Łódź, Lublin czy Bielsko-Biała..
Organizacja BNI uznawana jest za jeden z najbardziej rentownych modeli franczyzowych na świecie, model ten wdrażany jest w 72 krajach od 1993 roku. Świadczy to o tym, że może z powodzeniem rozwijać się w każdych okolicznościach, bez względu na wahania w ekonomii czy w gospodarce.
11 powodów, dlaczego BNI to dobry sposób na własny biznes
Wpływ na lokalną gospodarkę i społeczność
Firmy należące do BNI to mikroprzedsiębiorstwa oraz małe i średnie firmy, które mają przede wszystkim charakter lokalny i regionalny. Sektor MŚP ma kluczowe znaczenie dla rozwoju gospodarczego Polski, ponieważ udział MŚP w tworzeniu PKB wynosi 73,5%. Franczyzobiorca BNI łączy przedsiębiorców MŚP w biznesie. Tworzy kilkudziesięcioosobowe grupy właścicieli lokalnych firm, którzy podczas cotygodniowych spotkań uczestniczą w networkingu, przekazują sobie rekomendacje i dzielą się wiedzą dotyczącą rozwoju biznesu.
– Franczyzobiorca staje na czele grup, których członkowie mają realny wpływ na kształtowanie się gospodarki i lokalnej społeczności. Podobnie, jak członkowie, franczyzobiorca jest widoczny i rozpoznawalny w regionie, podejmując współpracę nie tylko z przedsiębiorcami ale i lokalnym samorządem czy instytucjami wspierającymi przedsiębiorczość, innowacje i rozwój województwa pod względem gospodarczym. – mówi Przemysław Młodzianowski Dyrektor ds. Franczyzy BNI Polska.
Bycie liderem dla kilkuset przedsiębiorców w swoim regionie
Franczyzobiorcy rozwijają zarządzany przez siebie region, tworząc kolejne grupy, do których zapraszają lokalnych przedsiębiorców. Budując grupy w swoim regionie, wspierają przedsiębiorców i stają się biznesowymi liderami, którzy odgrywają znaczącą rolę w swojej społeczności. Mają bowiem realny wpływ na kształt i prosperowanie ich biznesu, wspierają w prowadzeniu firm w zakresie nie tylko pozyskiwania zleceń i klientów. Doradzają również w sprawach dotyczących rozwoju, dzielą się swoją wiedzą i doświadczeniem.
Podsumowanie
BNI to model franczyzowy o światowej reputacji, sprawdzony system, który rozwija firmy przedsiębiorców MŚP w każdym środowisku gospodarczym i w różnych krajach. BNI to organizacja posiadająca dobrą strukturę organizacyjną i sprawdzony proces zarządzania grupami i regionem zrzeszającym przedsiębiorców. Każdy franczyzobiorca BNI otrzymuje więc gotowy model biznesowy, do którego dostosowuje swoją działalność. Jednocześnie zachowując niezależność w zarządzaniu zespołem, nadzorowaniu procesami i kształtując lokalny biznes. Wspierając w ten sposób przedsiębiorczość, ma realny wpływ na jej kształt w swoim regionie.